Buitengewone Werkgevers zijn tevreden

 

De WerkCorporatie wordt beoordeeld met een mooie 8. Dat blijkt uit een enquête die onder 250 Buitengewone Werkgevers eind 2019 is afgenomen door stagiaire Mandy Sieders. Zij volgt de opleiding HRM bij Windesheim. 24,8% Van de Buitengewone Werkgevers heeft de enquête ingevuld. Dit staat gelijk aan 62 respondenten. Daarnaast is er uit de enquête gebleken dat Buitengewone Werkgevers elkaar willen ontmoeten, ze in contact zijn gekomen met de WerkCorporatie door middel van vrienden, familie en kennissen en ze meer informatie willen ontvangen over de verschillende producten en diensten die de WerkCorporatie biedt. Ook zijn we blij dat u naast uw bijdrage aan de inclusieve arbeidsmarkt, ook op een andere manier bezig bent met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.

Samenwerking, contact en advies
40,3% van de respondenten geeft de dienstverlening van de WerkCorporatie een 8. 25,8% een 7 en 16,1% een 9. Dit is een mooi resultaat waar de WerkCorporatie trots op is. Buitengewone Werkgevers geven aan dat ze dit cijfer geven omdat er sprake is van een goede samenwerking, er prettig contact is en er goed advies wordt gegeven.

Goede naamsbekendheid
De naamsbekendheid van de WerkCorporatie is goed. 14,5% van de respondenten geeft aan de WerkCorporatie te kennen via familie, vrienden en kennissen. Als tweede, met 9,7%, wordt de website genoemd en op de derde plek staat het banenevent met 8,1%.Ook werd de gemeente genoemd, de krant en de scholen. Wist u dat u de laatste ontwikkelingen van de WerkCorporatie ook kunt volgen via Instagram, LinkedIn en Facebook?

Producten en diensten
De WerkCorporatie kan u informeren over verschillende producten en diensten, dit gaat om de volgende producten en diensten:

  • In dienst nemen van een kandidaat van de WerkCorporatie
  • Werkervaringsplaats/stage
  • Taalstage
  • Jobcarving
  • Loonwaardemeting
  • Loonkostensubsidie
  • Taalmaatjes
  • Wijzigingen in de wet

Uit de enquête is gebleken dat een groot deel van de respondenten er niet van op de hoogte is dat de WerkCorporatie hen kan informeren over taalstages, taalmaatjes, wijzigingen in de wet en jobcarving. Daar gaan we dus wat aan doen!

Informatiebijeenkomsten
43,5% van de respondenten geeft aan behoefte te hebben aan een actieve benadering van de producten en diensten die de WerkCorporatie biedt. 40,3% van de respondenten geeft aan behoefte te hebben aan bijeenkomsten, 11,3% wil graag aanwezig zijn op een banenevent en 9,7% van de respondenten heeft behoefte aan netwerkborrels. Werk aan de winkel dus In 2020.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Het merendeel van de respondenten geeft aan ook op een andere manier bezig te zijn met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Maar liefst 88,7% van de respondenten geeft aan dat ze dit doen. Daar doen we meteen iets mee: Zalsman Drukkerij uit Kampen heeft ons uitgenodigd om te laten zien hoe hij in alle facetten van het bedrijf duurzaam werkt en hoe dat tot voordeel leidt. Binnenkort ontvangt u de uitnodiging voor de bijeenkomst.

Vragen over de uitslagen? Mail naar e.degelder@werkcorporatie.nl

Dank
Elisabeth de Gelder: “Het is fijn de resultaten te hebben. Er komt een concreet aantal handvatten uit naar voren waar we het komende jaar zeker iets mee gaan doen. Dank je wel Mandy!. En dank aan alle Buitengewone Werkgevers. Fijn dat we zulke mooie resultaten boeken en u concreet aangeeft wat we nog meer kunnen doen”.